Jag har inga barn och kan därför inte uttala mig om hur det är att vara småbarnsförälder. Men jag gissar att det på många sätt liknar livet som småhundsförälder. I alla fall i frågan om att få tiden att räcka till. Jag har känt mig helt vilsen de senaste dagarna och det känns inte som att jag hunnit med någonting. Varje gång en valp har ätit, lekt eller sovit behöver hen kissa och/eller bajsa. Och vad gör en valp på dagarna? Jo - äter, leker och sover... Det innebär att jag sprungit ut till gräsmattan på gården otaliga gånger för att försöka undvika små olyckor inomhus. Har jag haft tur har jag hunnit slänga i mig lite att äta mellan gångerna, men oftast sätter hon sig bredvid mig och tittar med sina stora, fina valpögon och då är det svårt att fokusera på annat även om det är nödvändigt ibland. 
 
 
Bästa platsen att sova på är såklart med huvudet vilandes på matte eller husses ben/knä. 
 
 
Men nu efter några dagar känner jag att jag fått lite mer koll på läget. Vi börjar få in lite rutiner och jag har lättare att slappna av och ägna mig åt mitt eget mellan varven. Det är så lätt att sätta upp höga krav och förväntningar som sedan ligger i bakhuvudet och skapar stress och oro. Det är ju faktiskt inte hela världen om hon skulle kissa inne en gång, eller om hennes måltid blev lite försenad. Istället för att slänga i mig en skål med flingor till lunch tar jag mig tid att laga något gott, och jag ger mig själv tid att hinna göra nr 2 på tolatten (ja, ni hör ju...) istället för att vänta på att sambon ska komma hem. Idag lyckades jag även göra ett par matlådor i samband med lunchen, perfekt att ha på lager till en dag när det kör ihop sig. 
 
 
Min klassiska thai-inspirerande gryta, har skrivit om den tidigare här. Mums!
 
 
golden, goldenretriver, hundliv, kärlek, matlagning, matlåda, tidsbrist, valp,

9 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

14 Apr 2015 16:56

Så söt :D

Svar: Visst är hon ^^
Mielo

Emma Hå

14 Apr 2015 18:47

Ahmen sikken söt lite voffsing! Och grytan såg smaskens ut =)

Svar: Tack, hon är så fin :)
Mielo

JUNITJEJ

14 Apr 2015 20:00

Vilken söt valp!

Svar: Det tycker jag också ^^
Mielo

EMMA

14 Apr 2015 20:31

Alltså hunden!!! Sååå söööt!!!

Svar: Haha jaa visst är hon ^^
Mielo

Linn Strömberg

14 Apr 2015 21:14

Åh förstår att det tar upp mycket tid! Vill så gärna ha hund

Svar: Det tar tid men är värt varenda sekund <3 :)
Mielo

Josefine Hellgren

16 Apr 2015 14:24

Jag smäller ju av va söt!!

Svar: Men tack, det tycker jag också! ^^
Mielo

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

16 Apr 2015 16:19

Men åh vilken söt liten vovve :)

Svar: Hon är underbar! :)
Mielo

sarah

16 Apr 2015 23:19

Gud vad söt valp

Svar: Tack! :)
Mielo

Johana Duggin

17 Apr 2015 09:12

vilken liten sötnos ! :)

Svar: Ja hon är alldeles bedårande :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej