Ibland känns det som att livet bara rusar på. Alla måsten och krav kryper in under skinnet, även det som är roligt målas med ångest när själen inte riktigt hänger med. Oavsett hur din livssituation ser ut, med familj, träning, arbete, studier, vänner, fritid och resor, drabbas vi alla i olika grad av denna känsla av otillräcklighet. 
 
I alla situationer kan man tyvärr inte ta en paus. Det finns inte alltid tid och utrymme till att skjuta saker åt sidan och fokusera på sitt mående. Men om du skymtar en möjlighet till vila, fånga den! Om inte, håll utkik och var beredd när den dyker upp. Kanske är det en långhelg, kanske bara ett par minuter. Stanna upp ett litet andetag, samla energi. Och glöm inte, livet är här och nu.
 
 
Att få gå upp och i lugn och ro dricka kaffe med laptopen i knäet och morgontv i bakgrunden är ett sätt för mig att tanka energi. Att samla ihop mig inför dagen, kanske skriva en liten lista över vad jag behöver göra så att jag känner att jag har kontroll. Och det är just de här små stunderna som en måste ta till vara på, ge själ och tanke utrymme att hinna ifatt
 
carpediem, fredagsmys, kaffe, livskvalitet, morgonstund, själ, stannaupp,

3 kommentarer

angelicasvarld.blogg.se

17 Apr 2015 10:24

Låter som en skön start på dagen!
Hoppas att du får en härlig fredag!

Svar: Tack snälla, detsamma! :)
Mielo

Erika

17 Apr 2015 10:40

Så sant, även om jag börjar tidigt så brukar jag alltid försöka komma upp så jag får äta min frukost i lugn och ro, det kanske inte är mycket för andra, men med mitt tempo under dagarna är det en viktig punkt att hålla fast i och sen försöka få in rofyllda stunder mellan varven.

Svar: Jag är verkligen precis likadan, måste jag stressa i mig frukost och morgonbestyr har jag svårt att varva ned och kan känna mig stressad hela dagen. Ha en fin dag! :) Kram
Mielo

koehler

17 Apr 2015 10:52

Håller med, bra inlägg!

Tack för din kommentar, ska absolut prova det! :) Kram!

Svar: Tack själv! Hoppas du får en härlig fredag, och trevlig helg! :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej