Vilken intensiv helg det varit, är fortfarande helt slut haha! Det har varit fullt upp med besök (alla vill komma och busa med lilla B), tvätt och städ. Utöver det blev Bonnie dessutom dålig i magen och vi spenderade lördagsnatten i färd med att tvätta golv snarare än att sova... Men efter ett par dagars skonsam diet bestående av kokt ris och a-fil mår hon bättre, håller tummarna för att hon är helt återställd i magen snart. 
 
 
Lördagens lunch - ceasarsallad! Hur gott (och smidigt) som helst. Köpte en färdig salladspåse med dressing och brödkrutonger, och kompletterade med stekta quornbitar och lite nudlar. Fick idén från min syster, och det var definitivt inte sista gången vi åt det här!
 
 
Bonnie fick lite välkomstpresenter, bland annat den här grisen. Hon ser ju inte direkt överlycklig ut på bilden, men jag lovar att hon tyckte om den :) 
 
 
 
 
Söndagskvällen avslutades med hembakad pizza. Så himla bra mat när en är många - var och en får lägga på den topping de själva föredrar. Min pizza, som ni ser på bilden ovan och nedan, blev helt fantastiskt god! Första gången jag äter en riktigt god vegetarisk pizza faktiskt. Tomatsås, hackad spenat, fetaost, soltorkade tomater och riven ost. Så. Himla. Gott. 
 
 
I eftermiddag kommer det upp ett inlägg som jag velat skriva länge. Ett inlägg om psykisk ohälsa - ett känsligt, spännande, intressant och kanske lite obehagligt ämne. Jag kommer dela med mig av mina erfarenheter, och du är jättevälkommen att lämna en egen kommentar eller ställa en fråga. 
familjeliv, hundliv, kärlek, middagstips, pizza, throwback, valp, vardagsliv, vegetarian, vegetariskt,

3 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

21 Apr 2015 13:51

Söt hund :D

Svar: Tack! :) Kram
Mielo

ISA

21 Apr 2015 16:07

MEN SÖTAN!! gud vilken fining. Skulle också vilja busa med honom! och äta pizza. haha!

Mia Elisa

21 Apr 2015 19:49

Åh, vilken himla söt hund! Jag köpte en likadan gris till min sambos hund som tyvärr gick bort 14 år gammal för några månader sedan. Han var dock en riktig fegis och tyckte att den var superläskig, haha. :)

Kommentera

Publiceras ej