Ibland har jag varken ork eller lust att ställa mig och laga en avancerad och komplicerad middag. Vardagslivet hinner ifatt en och plötsligt har klockan passerat middagstid och jag står där och rotar i frysen med en kurrande mage. Allt som oftast slutar det med att jag slänger ihop denna fantastiska gryta, provar ni kommer ni förstå varför!
 
 
Jag fräser en påse frusen wokmix i lite sesamolja, har jag några färska grönsaker i kylen hackar jag och slänger ned dem också. För att göra grytan lite matigare lägger jag i lite quornbitar och när allt fått fin färg häller jag på en burk kokosmjölk eller creme fraiche beroende på vad jag har hemma. Kryddar med det jag är sugen på (i det här fallet röd currypasta, vitlökspeppar, salt och en skvätt teryakisås) och serverar med kokta äggnudlar. Allt som allt tar det max en kvart och sen har du en både god och nyttig måltid att sätta tänderna i! 
 
 
Kan inte riktigt förklara varför, men all mat blir godare när den äts med pinnar. 
nyttigt, quorn, snabbmat, vardagsmat, vegetarian, vegetariskt,

1 kommentarer

VERONICA - fashion blog

26 Mar 2015 18:51

Åh, mummmms! Ser så gott ut :) Kramar tjejen!

Svar: Det är verkligen hur gott som helst! kram :)
Milla

Kommentera

Publiceras ej