Såhär när helgen är på ingång tänkte jag ge er lite podcast-tips om ni skulle få en stund över och vilja ha något trevligt och roligt att lyssna på. Som jag nämnt i ett tidigare inlägg älskar jag att lyssna på podcasts och har senaste året spenderat många timmar med lurar i öronen. Det finns fyra stycken podcasts som jag fastnat lite extra för och som jag återkommer till gång på gång - mina favoriter helt enkelt. Här kommer dom:
 
 
Värvet, med Kristoffer Triumf. En pod där Triumf intervjuar olika kända profiler. Långa avsnitt och ofta spännande och intressanta berättelser. Scrolla bak i historiken och hitta just de profiler du är nyfiken på, sen är det bara att lyssna och njuta. 
 
 
Relationspodden, med Katrin Zytomierska och Bingo Rimér. Den allra första podden jag lyssnade på. Lyssnare skickar in relationsfrågor som Bingo och Katrin sedan funderar kring och svarar på. Ofta hetsiga diskussioner och mycket humor. 
 
 
Blankens Swanberg, med Cecilia Blankens och Johanna Swanberg. Två goa kvinnor som ägnar dryga 40 minuter åt att prata om allt och inget. De lyfter både viktiga och oviktiga ämnen, och balanserar humor och allvar på ett väldigt fint sätt. Ni minns kanske att det är från deras podd jag fått idén till mitt bloggnamn?
 
 
Adam och Kompani, med Adam Alsing och Daniel Breitholtz. Från början var även Carin da Silva med (vilket jag saknar), men sedan några veckor tillbaka är det killarna som står för snacket tillsammans med en inbjuden kvinna som varierar från avsnitt till avsnitt. Aktuella ämnen lyfts och viktiga ämnen såsom vilken ände av stolpillret som ska föras in först - den spetsiga eller trubbiga, diskuteras. 
adamochkompani, blankensswanberg, blanswan, lista, pod, podcast, relationspodden, tips, triumf, värvet,

3 kommentarer

Hanna Karlsson

24 Apr 2015 19:56

Tack för tipsen!

Svar: Hoppas du hittade någon du gillar :)
Mielo

Junitjej

25 Apr 2015 17:37

Jag gillar podden Wahlgren & Wistam.

Svar: Tack för tipset, den ska jag lyssna på :)
Mielo

Jenny

26 Apr 2015 12:07

Tycker Adams röst är så skönt att lyssna på :)

Svar: Det tycker jag också, det är inte för inte han är radioprofil :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej