Jag älskar verkligen podcast och är jag ensam hemma lyssnar jag gärna på flera avsnitt om dagen. Smidigt att använda hörlurar med bluetooth, lägga ifrån sig mobilen och sen kunna lyssna medans en diskar, städar, gå en promenad eller vad en nu har för sig. Lite senare i veckan tänkte jag presentera de podcats jag lyssnar flitigast på, håll utkik! Har du någon favoritpod?
 
 
Efter lunchen idag gjorde jag iordning en kopp kaffe och satte mig sedan tillrätta i soffan för att lyssna på en intervju från Värvet. Avsnittet jag valde handlar om Livia Fränkels historia som ungersk (transylvansk) jude under andra världskriget, en oerhört gripande berättelse. Ett hett tips till dig som tycker om historia och spännande människoöden - och som ännu inte lyssnat på den!
andravärldskriget, förintelsen, kaffe, kristoffertriumf, liviafränkel, podcast, tips, triumf, värvet,

3 kommentarer

ISA

22 Apr 2015 14:57

gillade det avsnittet SÅ mycket. Även fredagspoden såklart :)

SV: kul att du gillade listan! hihi får se vad nästa ämne blir. Förslag kanske? ;) kram

Svar: Ja det var verkligen gripande, hon kan verkligen konsten att berätta en historia :)
Mielo

Anna

22 Apr 2015 16:35

Tack för tipset! Sitter och lyssnar nu, får se hur tentan blir! :)

Svar: skriv gärna vad du tyckte om avsnittet sen! :)
Mielo

Malin / Inte vego, men

22 Apr 2015 21:50

Låter superintressant. Gillar också att lyssna medan jag gör andra saker, eller innan jag ska sova. Lyssnar väldigt mycket på dokumentärer från P1 och P3.

Svar: Har inte lyssnat på de dokumentärerna, det måste jag testa! :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej