Kom nyss hem från en utflykt till stranden, det blev Bonnies första möte med både sand och sjön - och hon älskade det! Hon grävde gropar, rullade sig i sanden och gnagde på alla pinnar hon kunde hitta. Gissar att vi kommer hänga en hel del där när sommaren slår ut på allvar.
 
Jag passade på att ta med mig kameran för att försöka fota lite fina bilder. I vardagen blir det så lätt att jag bara knäpper bilder med mobilen eftersom den ofta är närmare till hands, men att fota med systemkameran är ju verkligen en helt annan grej. Att själv kunna styra inställningarna ger ju både bättre kvalité och mer fotolycka!
 
 
Alltid lika spännande att ladda över fotona till datorn och se om en lyckades fånga något fint. Tidigare har jag använt mig av en äldre variant av Photoshop Elements, men då den har några år på nacken är den inte kompatibel med min mac. Har testat på ett par olika redigeringsprogram som finns att ladda ned gratis, men inte riktigt kommit överens med dem. Men för bara några dagar sedan upptäckte jag att det faktiskt går att göra basic redigering i iPhoto, hur har jag kunnat missa det? Det är inga avancerade funktioner, men det mest grundläggande finns och eftersom jag sällan gör några komplicerade redigeringar räcker det bra för mig just nu. Möjlighet att beskära och styra parametrar såsom exponering, kontrast och mättnad räcker väldigt långt! 
 
 
Resultatet från fotograferingen dyker upp lite senare!
canon, foto, fotografering, golden, goldenretriver, kärlek, mac, puppy, redigera, valp,

Kommentera

Publiceras ej