Två av de saker jag älskar att göra allra mest är dels att skriva och dels att fotografera. Det leder till att jag har fullt med foton i mobilen och kameran som med jämna mellanrum laddas in i datorn, och ett stort antal olika dokument med texter - både långa och korta, färdiga och knappt påbörjade. Sidlånga reflektioner och enstaka meningar. Min dator fungerar helt enkelt som samlingsstation för mina spontana, kreativa uttryck. Problemet är att jag är väldigt dålig på att upprätthålla en ordentlig och överskådlig struktur... Foton hamnar huller om buller i en enda stor samlingsmapp och texterna ligger utspridda, en del i diverse mappar, andra på skrivbordet. 
 
 
Eftersom jag fullkomligt avskyr att leta och blir både trött och frustrerad när jag behöver få tag i en viss bild eller text och tvingas scrolla igenom detta kaos, tog jag mig i kragen och satte mig och började sortera. Kanske inte det roligaste en kan pyssla med, men alldeles nödvändigt att göra då och då om en - precis som jag, är en slarvmaja som inte kan hålla ordning från början. 
 
 
Radera oskarpa bilder och dubletter, plocka ut de som ska redigeras och lägg in varje bild på sin rätta plats. Universum må sträva efter kaos, men jag vill ha ordning!
 
 
Med moraliskt stöd från lilla B blir det mesta genast roligare!
apple, foto, golden, goldenretriver, hundliv, mac, ordningochreda, valp, älskaattskriva,

2 kommentarer

Jennifer

19 Apr 2015 15:00

Det är så tråkigt att sortera, men ack så nödvändigt.. Jag gick igenom hela min bärbara dator idag och raderade bilder.. Puh vilket jobb!

Svar: Ja det tar sin lilla tid, men så skönt när det är gjort! Bra jobbat :)
Mielo

Amanda Jona [SPONTAN]

20 Apr 2015 21:22

Det är ju så skönt sen när allting är rensat och strukturerat! :)

Svar: Jaa visst är det! :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej