Hej på er! Nu har det varit tyst härinne några dagar och det har sin förklaring. Det är nämligen så att vi, om allt går som det ska, kommer att få en ny liten familjemedlem inom den närmaste framtiden! Och inte vilken familjemedelm som helst, utan vår alldeles egna golden retriver-valp <3 
 
Trots min stora kärlek till djur har jag aldrig haft hund tidigare, men nu känner jag (vi) oss mer redo än någonsin. Det passar in i vår livssituation och en hund är verkligen efterlängtad av både mig och min sambo. Det känns lite som att ge sig ut på ett nytt äventyr, ett spännande, roligt, stundtals jobbigt och utmanande äventyr - fullproppat med kärlek!
 
För att förbereda oss rent materiellt inför valpens hemkost åkte vi runt till djuraffärer igår för att handla det nödvändigaste. Förmodligen får vi med oss ett startkit från uppfödaren med foder, skålar och kanske någon leksak, så vi får se vad vi eventuellt behöver komplettera med ytterligare. Men det känns som en bra bas som hon kommer klara sig fint på i början. 
 
 
Tuggleksaker, godis, borste, klosax, bajspåsar, koppel+halsband, filtar och handdukar. Bland annat. 
 
 
Jag förälskade mig direkt i det söta halsbandet med matchande koppel. Vitt konstläder med mint/turkost foder och snygga silverdetaljer. Hade jag fått bestämma helt själv hade jag valt det motsvarande fast med rosa foder, men där sa min sambo ifrån på skarpen. Inte för mycket rosa och puttinuttigt... Tur att vi älskar turkost båda två så att det fanns ett alternativ som passar oss båda. 
 
golden, goldenretriver, kärlek, puppy, puppylove, shopping, valp,

2 kommentarer

Hanna Karlsson

09 Apr 2015 15:30

Vad roligt. Det blir en ny spännande resa för er. :-)

Svar: Ja det blir det verkligen! :)
Mielo

Tessie

09 Apr 2015 17:41

Vilken härlig blogg att ramla in i, tack för titten! :)

Svar: Tack själv :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej