Att vakna på morgonen av att solen lyser in genom fönstret. Smyga nedför trappan och ut på verandan, barfota i bara sov-tshirten. Känna de svala plankorna under fötterna, fuktiga av morgondagg. Höra fåglarna hälsa godmorgon och se vita svanar glida fram på havet. Att känna att livet är här och nu. 
 
 
Gå på promenad och hitta årets första vitsoppor. Känna hur kärleken till våren och naturen bubblar i kroppen och huka sig bland blåbärsris och torra kvistar för att plocka med sig lite av det vackra hem för att sätta i vas. 
 
 
Förundras över det ostadiga vädret. Soligt, molningt, klarblått och regnigt. Omvartannat, hullerombuller. Överraskas av en plötslig och våldsam hagelskur, och knappt hinna fotografera  den förrän den dragit förbi igen. 
 
 
Och att frysa tillräckligt mycket om fötterna för att få möjlighet att dra på sig sina finaste, hemmastickade raggsockor. Jag har inga studier på detta, men jag tippar på att ungefär 70 % av myskänslan en regning och småkylig dag sitter i raggsockorna. Håller ni med?
 
Del 2 kommer imorgon förmiddag, håll utkik vetja!
blommor, familjeliv, foto, guldkant, livskvalitet, myskväll, raggsockor, skärgård, vitsippa, vår, vårkänsla,

4 kommentarer

Mikaela

09 Apr 2015 20:09

Härliga bilder :)

Svar: Tack! :)
Mielo

JUNITJEJ

13 Apr 2015 20:17

Så fina sockar!

Svar: Tack, jag älskar verkligen hemmastickade raggisar :)
Mielo

Josefin -My Happy Days-

16 Apr 2015 13:42

Vilken härlig liten bukett, man blir så glad av vårens alla blommor! :)

Svar: Visst blir man! Sådär glad så det pirrar i hela kroppen :)
Mielo

Jenny

17 Apr 2015 12:11

Fina raggisar! Är det du som stickat? :)

Svar: Tack snälla! Jag har fått dem av min mamma som stickade dem till mig :) Kram
Mielo

Kommentera

Publiceras ej