Nu under påsken är jag nog inte den enda som stoppar i mig både en och annan godisbit... Småätande och ett högt sockerintag gör mig lätt ganska illamående, och ett sätt att bli av med det är helt enkelt att ordna ett gott och nyttigt mellanmål. Det ger ett stabilare blodsocker och mättnadskänslan hjälper dig undvika att småäta. Så här kommer ett tips på ett av mina favorit-mellanmål!
 
 

Ni har förmodligen sett den förut, och här får ni se den igen. Bananpannkakan. Förmodligen en av de mest ombloggade, instagrammade och hypade pannkakorna - i de flesta fall hyllad till skyarna. Jag ska erkänna att jag till en början var skeptisk, men så fort jag testade var även jag fast. För det är ju faktiskt precis så gott, och precis så enkelt som alla säger. Har du ännu inte provat eller behöver du kanske en liten uppfräshning av minnet bjuder jag här på en liten guide. 

 

Börja med att mosa en banan. Den får gärna vara ganska mogen, då den är sötare och lättare att mosa. 

 

Knäck i två ägg och vispa samman till en smet. 

Stek sedan plättarna i stekpanna, jag föredrar att steka i kokosolja (främst för smakens skull).

 

Servera gärna plättarna med någon god topping. Min favorit är jordnötssmör och kokosflingor, men testa även kvarg, bär, äppelbitar eller något annat du gillar. 

bananpannkaka, healthyliving, mellanmål, måltidstips, nyttigt, påskfirande,

1 kommentarer

Leyla Andersson

08 Apr 2015 21:20

Älskar bananpannkaka ♡ har alltid i lite kokos här hemma, storfavorit hos äldsta kiddon :)

Svar: Jag också! Kokos till bananpannkakor passar alldeles finemang, oftast strör jag på lite kokosflingor efteråt :)
Mielo

Kommentera

Publiceras ej