Den 25e mars innebär våffeldag och jag och sambon tvekade inte på att rota fram våffeljärnet. En liten våffelfest visade sig vara ett utmärkt sätt att ge det där lilla extra till en annars helt vanlig onsdag.
 
 
 
 
För att göra våfflorna extra frasiga rörde vi ned hårt vispad grädde i smeten. Det visade sig vara ett lyckat experiment!
 
 
I väntan på att våfflorna ska bli färdiga och alldeles gyllene i våffeljärnet dukade jag och tände ljus, vardagslyx.
 
 
Titta vad fina de blev! Frasigaste våfflorna jag någonsin ätit.
 
 
Självklart njöt vi av våra våfflor tillsammans med vispgrädde och ekologisk drottningsylt. Och nu är jag precis sådär mätt och belåten som en bara blir efter ett riktigt storfika. 
 
guldkant, livskvalitet, vardagslyx, våffeldagen,

3 kommentarer

Emely

25 Mar 2015 18:20

Grädde i smeten? Det var minsann det något nytt! Men säkert väääldigt gott :)

Svar: Det var nytt för mig också, men det blev superfrasigt och hur gott som helst! :)
Milla

Lina

26 Mar 2015 11:48

Så härligt! Ser riktigt gott ut. :-)

Svar: Det var det :) Kram!
Milla

Isabella

26 Mar 2015 13:06

mhmmm åt också våfflor igår! :)
och tack du!!

Svar: En får passa på att njuta lite extra när det är våffeldag haha :) Kram!
Milla

Kommentera

Publiceras ej