Jag har alltid älskat att pyssla med ansiktsmasker, lotions och olika kropps-skrubber så idag bestämde jag mig för att göra mina egna. Hur enkelt som helst, och skönt att veta precis vad som finns i dem för att slippa ifrån eventuella kemikalier och andra tråkigheter som en inte vill ha på huden.
 
 
Här har vi en kropps-skrubb som består av olivolja, strösocker och lite honung. Ger ett perfekt riv och huden känns otroligt återfuktad efteråt tack vare oljan. Extra skönt och lyxigt blir det förstås och du och din partner (eller kompis, förälder, syskon) hjälps åt att skrubba/massera varandra. 
 
 
Och här har vi en ansiktsmask. Mosa en mogen avokado och tillsätt lite honung och eventuellt kaffepulver. Rör ihop till en jämn smet och massera in det i ansiktet. Luktade tyvärr inte så gott, men den var mjuk och behaglig att ha på huden. 
 
 
För att höja stämningen ytterligare - släck ned i badrummet och tänd en massa ljus (toastolen fungerar utmärkt som avställningsyta). Och så lite lugn musik i bakgrunden förstås!
 
 
 
 
 
ansiktsmask, bodyscrub, guldkant, hemmaspa, livskvalitet, lyxigt, myskväll,

2 kommentarer

Linnéa Alpsten

30 Mar 2015 23:48

Men åh så mysigt! Kul med "recept" på hemmaspagrejer, jag ska testa skrubben någon dag :)

Svar:
Milla

Julia Alvina

31 Mar 2015 15:37

Vårt badkar hemma är trasigt :( men älskar hemmaspa! Har tänkt slänga ihop socker och kokosolja innan, lite liknande du har i inlägget, måste kanske testa det nu!

Svar: Va synd, men hemmaspa går ju att ha ändå :) Tror säkert att kokosolja och socker kan bli en jättehärlig scrub!
Mielo

Kommentera

Publiceras ej